Palooza

Då är man hemma och har definitivt landat + börjat lasta upp igen för race-weekend.

Igår då kroppen va mör tog jag tag i att kolla på laddnings problemet och det var inte så enkelt som jag trott med kabelbrott eller dålig kontakt på B+ polen. Men efter ohm mätt kablar och dyligt så bet jag mig i läppen och började demontera generatorn då jag inte ville beställa kol och regulatorn i blindo, jag ville se den med egna ögon först och väl nere på golvet så demonterade jag kolbryggan och tyckte nog dom såg riktigt bra ut. Men det var lite ytrost mm på i stort sett alla anliggningsytor och då kom sandpapper och fil fram.

Monterade allt igen och startade upp motorn, inte under något varvtal så dör varvräknaren eller motorfelslampan tänder sig som den nu gjort i 3 dagar och ökat ju längre vi åkt. Så kanske jag har gjort det iaf OK nu men det är inte 100% perfekt då man kan se att varvräknaren tvekar lite vid gaspåslag.

Ja jag sa väl att på en diesel så går varvräknaren på laddströmmen ? Jo så är det.

Nu lastar vi klart imorgon och handlar bensin innan 25 mil till Mantorp Park och 5 dagar där och 2 race. 60 liter diesel är i tanken på bussen och lika mycket bensin kommer gå åt. Detta blir min konkurs om jag inte slutar efter år 2022.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.