Slutstation?

Nu har jag städat ur skåpet och börjat snygga till det mesta samt satt ut annons på bussen!
Varför ?
Jo eftersom jag ska ta iaf 2 års paus från Roadracingen så har jag mindre behov av en buss och jag tänker att jag passar på att försöka sälja innan den blir mera sliten, lågkonjunktur och det fortfarande är lite sommar kvar samt Van trenden håller ju i sig ännu.

Självklart kommer jag köpa en ny buss, kanske inte direkt, men det skall som jag tänkt bli 1 till och det kan faktiskt bli den sista. För jag planerade att bygga 1 till innan den sista som jag skall ha som sommarboende som pensionär. Ja pensionär, det kan tyckas långt dit men tiden springer fort iväg och om 15 år är jag garanterat pensionär.

Det kan ta upp till 1 år innan jag handlar nästa efter jag sålt denna, och jag kommer lägga kanske första året på utsidan. Ja 1år, för jag har stora och omfattande planer på ”the final solution” bussen. Jag vill förändra utsidan mycket inkl helomlackering, vill se över fram och bakvagn och allt det mekaniska ska vara i kanonbra skick. För jag vill om kroppen och världspolitiken tillåter det resa till Mongoliet och Gobiöknen, till Persepolis i Iran, till Väst Sahara och allt det emellan. Nu kanske dessa 3 desitanationer får bli 3 helt olika resor under 3 olika vintrar, men som ni förstår blir det många mil och nätter i bussen så den skall vara 100% bebolig dygnet runt med alla bekvämligheter man har hemma, men i mindre format.
Detta kommer kräva en jävla stor hög med pengar och jag som normal mellanklass löntagare kommer inte kunna få ihop den högen på mindre än rimligt 2 år, så insidan av bussen kommer säkert ta 2 år att bygga pga eknomin. så inköp kanske år 2023 eller 24, bygga 3 år.
Då är den klar ca år 2027 i sämsta fall, då har jag bara 10 år kvar till pensionen.

Vad vill ja ha då ? Det kommer vi fram till senare men jag har funderat så klart.

Nu ska jag städa lite detaljer i förarutrymmet i Reanulten så tilltänkta spekulanter inte tycker den ser grisig ut.

Författare: Ulf

50 år har jag hunnit bli trots alla frakturer efter div motorsport relaterade olyckor. Jag tillbringar den mesta tiden i garaget, och det mesta av inkomsten likaså. Rastlös och vetgirig utöver det normala.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.